Aamir Khan, Hindistan sinemasının (Bolywood) en gözde
oyuncusu istisnasız an itibariyle. Hindistan sinemasına oyunculuğun yanında prodüktör
ve hatta yönetmenlik ile hizmet ediyor. 1965 yılında doğmuş olmasına rağmen,
filmlerinde genç ve dinamik roller almaktan ve bu rolleri en iyi şekilde
kotarmaktan yana da bir derdi yok. Aamir Khan neden bu kadar önemli, ve neden
Hindistan sinemasınının en iyi 5 filminin 4’ünde bu adam –imdb verilerine göre
- var ? Bunun iki temel nedeni olduğunu düşünüyorum.
·
İlk olarak sinemaya adanmışlığını
gösterebilirim. Daha önce de belirttiğim
gibi Aamir Khan sadece çok başarılı ve yakışıklı bir oyuncu değil, aynı zamanda
bir prodüktör ve yönetmen. Sinemanın her aşamasına emek vermekten geri
durmuyor. Kötü filmlerinin yanı sıra çok iyi filmlerinin olmasının da sırrı bu
sanırım. Sürekli bir öğrenme ve kendini geliştirme arayışında.
·
Aamir Khan aynı zamanda bir sofist. Tuhaf bir
kavram belki ama filmlerinde eğitici olmaktan hiç kaçınmayan bir
sinemacı-aktör. Sinema dili ve oyunculuğunun yanında filmlerindeki üst perdeden
verdiği mesajlarla da oldukça farklı ve de yararlı. Hiç işlenmemiş ya da
işlenememiş filmlerde büyük başarı sergiliyor. Sanırım bu özelliğinin doruk
noktası – Taare Zameen Par- filmi. Aamir Khan bu filmin hem başrolünden hem de
yönetmen koltuğunda, müthiş bir resim çiziyor.
Gelelim en iyi filmlerine. Filmleri tarihsel bir kronoloji ile vereceğim. Derecelendirme yapmayı açıkcası başaramadım. Bu filmler böyle bir yazıda da derecelendirilmeyi hak etmiyor zaten.
Gelelim en iyi filmlerine. Filmleri tarihsel bir kronoloji ile vereceğim. Derecelendirme yapmayı açıkcası başaramadım. Bu filmler böyle bir yazıda da derecelendirilmeyi hak etmiyor zaten.
Dil Chahta Hai – 2001
Yönetmen :
Farhan Aktar
Aamir Khan, Saif Ali Khan, Askhaye Khanna,
Preity Zinda
Aşklar, yaşantılar, tercihler ve geçmiş ile gelecek arasındaki çoklu hikayeleri barındırıyor Dil Chahta Hai. Sanat ruhlu bir genç ressam, aşık olmak konusunda hep hevesli ve hep başarısız bir Romeo ve kaygısız, uslanmaz çapkın bir Kazanova'nın arkadaşlıkları üzerine kurulan film, yaşantıların çeşitlenmesi ve yol ayrılıkları ile hayatın aslında ne kadar zor olabileceğini ortaya koyuyor. Zorluğun odak noktasında "Aşk" var. Eğlenen, kavga eden, küsen ve yolları ayrılan gençlerin kendi başına hikayeleri akmaya başlayınca, zorlukların ne kadar fazla ve ne kadar değişken olabileceğini de anlıyorsunuz
Aşklar, yaşantılar, tercihler ve geçmiş ile gelecek arasındaki çoklu hikayeleri barındırıyor Dil Chahta Hai. Sanat ruhlu bir genç ressam, aşık olmak konusunda hep hevesli ve hep başarısız bir Romeo ve kaygısız, uslanmaz çapkın bir Kazanova'nın arkadaşlıkları üzerine kurulan film, yaşantıların çeşitlenmesi ve yol ayrılıkları ile hayatın aslında ne kadar zor olabileceğini ortaya koyuyor. Zorluğun odak noktasında "Aşk" var. Eğlenen, kavga eden, küsen ve yolları ayrılan gençlerin kendi başına hikayeleri akmaya başlayınca, zorlukların ne kadar fazla ve ne kadar değişken olabileceğini de anlıyorsunuz
Rang de Basanti - 2006
Yönetmen: Rakeysh Omprakash Mehra
"Paslanmış kulakları açmak için yüksek
sesli haykırış gerekir!
Tutku ve heyecanla ”Hindistan Bağımsızlık
Mücadelesi”nin görünmeyen kahramanlarının belgeselini yapmaya çalışan bir
İngiliz ve bu belgeselde o zamanın idealist gençlerini oynamaya çalışan
yeniyetme neslin hikayelerini anlatan bir film içinde film.
Bu belgeselde, eski zamanın idealist gençlerini,
yeni zamanın hedonist gençlerine oynattıran yönetmen aynı zamanda geçmiş ile
gelecek arasına bir ışık tutmak, aradaki farkı ortaya koymak ve bunu da taraf
tutmadan yapmak, gibi sosyal amaçların da peşine düşmüş.
Filmin uzun süresi, finale kadar olan hızlı
tempo sayesinde gözünüzde büyümüyor, final ise soluk soluğa bir akışa sahip. Çok
sert bir akışla ve haddinden fazla sert bir final ile perdeyi kapatan film
nihayete erdiğinde şöyle bir soru ortaya koyuyor çoğu sinemaseverin aklına; “Bu
film Türkiye’de çekilebilir mi?” Cevabını siz vereceksiniz zaten
Taare Zamen Paar - 2007
Yönetmen : Aamir Khan
“Bütün çocuklar özeldir” gibi konuşula konuşula oldukça sığ bir slogana dönüşen bir gerçeğin hikayesi “Taare Zameen
Par”. “Çocukları anlayamazsanız ne olur? Nasıl bir facia ortaya çıkar“ sorusunu
sorduğunu zannettiğiniz anda aslında “Çocukları anlarsanız ne olur, nasıl bir
mucize ortaya çıkar? ” sorusuna cevap verdiğini anlayacaksınız filmin. Yerleşik
yargıların, sığ eğitim sisteminin, sistemin kölesi olmuş ailelerin ve
öğretmenlerin yerden yere vurulduğu film bu açıdan “3 İdiots” filmiyle aynı
mesajlara da sahip. Sadece anlatımları ve merkezleri farklı. Derin bir spoi
içerecek ama o resimler ortaya çıkmaya başladığı an gözleri ışıldamayan, boğazı
düğüm düğüm olmayan çok az insan vardır büyük ihtimalle.
Her zaman “Her şey yolunda" – All is
Well
Arkadaşlık, aile, hedefler ve eğitim
sistemi üzerine bir hikaye. Ama en çok başkalarının tasarladıkları hayatı
yaşamak üzerine bir hikaye. Eğlendirici, neşeli ve komik bir hikaye. Ara ara
yüksek doz duygusallık vermiyor değil. Filmlerde müzik ve dans kullanmayı seven
Hint sinemasının en iyi yapımlarından biri. Kalabalık bir kadro, çok güzel
kurgulanmış senaryo, günlük yaşantının temelleri üzerine oturtulmuş karakterler
ve evrensel bir mesaj taşıyan ana fikir. Çok başarılı bu film özellikle Tük
sinemaseverlerin en çok beğendiği hint filmi olma özelliği ile de ön plana
çıkıyor.
PK - 2014
Yönetmen : Rajkumar Hirani
Amir Khan, Anuskha Sharm, Sanjay Dutt
Bir uzaylı dünyaya inse ve ilk olarak onu tekrar gezegenine döndürecek kolyesini çaldırırsa ne yapar? Yoksa Tanrı'dan mı yardım istemelidir? Peki hangi Tanrı'dan?
"Öğrendim ki, iki tanrı var. Biri beni yaratan, diğeri de insanların yarattığı"
Dangal - 2016
Yönetmen : Nitesh Tiwari
Amir Khan, Fatima Sana Shaikh, Zaira Wasim, Sanya Malhotra
İyi seyirler.
Yönetmen : Rajkumar Hirani
Amir Khan, Anuskha Sharm, Sanjay Dutt
Bir uzaylı dünyaya inse ve ilk olarak onu tekrar gezegenine döndürecek kolyesini çaldırırsa ne yapar? Yoksa Tanrı'dan mı yardım istemelidir? Peki hangi Tanrı'dan?
"Öğrendim ki, iki tanrı var. Biri beni yaratan, diğeri de insanların yarattığı"
Dangal - 2016
Yönetmen : Nitesh Tiwari
Amir Khan, Fatima Sana Shaikh, Zaira Wasim, Sanya Malhotra
Hindistan’ın küçük bir köyünde güreşe ve ülkesine sevdalı
bir genç ( Mahavir Sing Phogat). Yetenekli de. Gençlerde ülke şampiyonu. Tek
bir hedefi var ülkesine uluslar arası arenada altın madalya kazandırmak ve ülke
marşını tüm dünyaya dinletmek. Ama
Hindistan’ın büyük bir bölümünde hüküm süren fakirlik, elini kolunu bağlıyor ve
güreş hayatını noktalayıp, para için bir işte çalışmaya başlıyor. Hayalini
revize ediyor; Oğlunu dünya şampiyonu yapmak. İlk çocuğu kız oluyor ( Geeta),
ikinci çocuğu da ( Babita).. Üçüncü ve
dördüncü çocuğu da.
Baba üzgün ama neden kız çocuklarından güreşte dünya şampiyonu olmasın ki? Hemen kişisel antrenmanlara başlıyor. Bu oldukça zorlu bir süreç. Çünkü köydeki diğerlerine göre hem bu çaba aptalca hem de ahlaksızca! Kız çocukları sadece yemek yapmak, ev işlerini görmek ve zamanı geldiğinde birisiyle evlenmek zorunda! Kızlar nasıl güreşebilir!
Baba üzgün ama neden kız çocuklarından güreşte dünya şampiyonu olmasın ki? Hemen kişisel antrenmanlara başlıyor. Bu oldukça zorlu bir süreç. Çünkü köydeki diğerlerine göre hem bu çaba aptalca hem de ahlaksızca! Kız çocukları sadece yemek yapmak, ev işlerini görmek ve zamanı geldiğinde birisiyle evlenmek zorunda! Kızlar nasıl güreşebilir!
İyi seyirler.
Ben Hint sineması ile Aamir Khan sayesinde değil Black ile tanıştım. Açıkçası öyle de kaldı =D
YanıtlaSilŞimdi yine bir film deneyebilirim bu yazıdan sonra.
Teşekkürler.
Aamir khan tek kelime ile harika biri bana hint sinemasını sevdiren insan diyebilirim.. <3
YanıtlaSil